Terracotta leger, pagode tuin en kalligrafieles

30 juli 2018 - Xi An, China

Vandaag een bezoek aan het wereldberoemde Terracotta Leger van keizer Qin. De 6.000 manshoge stenen soldaten en strijdwagens hebben allemaal een ander gezicht en haardracht. Zij bewaakten samen met paarden het verborgen graf van keizer Qin en bij toeval werd deze plek in 1974 ontdekt door boeren. Zeer indrukwekkend om te zien. Immens grote hallen met opgravingen maar ook nog steeds worden er stukgeslagen beelden volledig gerepareerd. Het was alleen wel echt heel erg druk en warm. We waren doorweekt. En natuurlijk waren wij ook weer een attractie en zijn weer door vele chinezen op de foto gezet😂! Na de lunch op weg naar kalligrafie les en Wilde Ganzen Pagode. Het park waarin de pagode stond was prachtig! Lekker rustig en relaxed. Lekker doorheen gewandeld en gefotografeerd. Daarna Chinees leren schrijven. Een soort spoed cursus van de LOI😂...maar was leuk!

Nu terug op de hotelkamer. We zijn beetje moe. Vanavond een leuk eettentje scoren. En dan naar bed! Morgen gaan we fietsen op de stadsmuren en naar een moslimwijk. Daarna weer naar de trein. Dit keer de nachttrein! Zal ons benieuwen!