Zomerpaleis en de treinreis naar Xi’An

29 juli 2018 - Xi An, China

Vandaag stond t zomerpaleis op het programma. Dit was echt genieten. De keizer bouwde dit paleis voor zijn moeders verjaardag. Onvoorstelbaar mooi! Prachtige tuinen waar veel gepensioneerde chinezen muziek maakte en aan t dansen waren, zo leuk!!! Weer heel wat foto’s gemaakt! Ook nog een boottocht met een drakenboot over het meer. Daarna wederom een lekkere Chinese lunch en toen op weg naar t treinstation.

Wat je daar meemaakt!!! Mijn hemel! Weer een ervaring rijker! In het snikhete station door de security dan naar de wachtkamer zonder airco met een paar honderd andere chinezen. En als we dan los mogen gaan alle chinezen als een gek naar de trein....we hebben echter gereserveerde plekken he! De security is hier ook wel een dingetje zeg! Op de airport wilde ze 14! Vingerafdrukken! Echt zo bizar! Bij het treinstation alleen paspoort control en koffers door de scan. Nou ja uiteindelijk arriveren we in onze coupé. Daar begint de ellende opnieuw. De koffers! Veel te groot voor de bagagerekken. Het komt uiteindelijk goed en we laten t maar over ons heen komen. Inmiddels rijden we 300 km/uur en rijden we in 6 uurtjes naar Xi’An. In de trein best gezellig! Lekker beetje ouwehoeren met elkaar. We gingen een biertje bestellen maar de Chinese vertaling klopte niet hahaha...kregen water. We hadden dikke pret. Om 9 uur kwamen we in Xi’An aan. Toen nog stuk met de bus. Wat een reis zeg! Overigens onderweg wel echt troosteloos. Duizenden hoge flats, dicht op elkaar, weinig groen, troosteloos, leken wel spookstadjes. Later blijkt dat deze 40 verdieping tellende flats een investering in de toekomst is omdat er over 10 jaar flinke woning zal komen.

Inmiddels zijn we in ons hotel gearriveerd. Het is 23 uur inmiddels. We zijn t nu echt wel zat! Morgen weer nieuwe dag! By the way super mooi hotel!

1. Anja Vis:
    29 juli 2018
    Haha water in plaats van bier. Als je hier maar niet de prijs van bier voor moest betalen. Duur watertje dan.
  2. Ton de Bruyn:
    29 juli 2018
    Mooi verhaal weer en prachtige foto’s . Wat een geweldige reis !
  3. Bep-:
    29 juli 2018
    Wat kan jij mooi vertellen Marleen ik geniet er van.En wat een mooie foto reportage geweldig.En maaike die hoed staat je geweldig.