Maglev en cruise in Shanghai

5 augustus 2018 - Shanghai, China

Vandaag hebben we een cruise over de Huangpu Rivier, die dwars door Shanghai stroomt, met aan de oostkant de moderne wolkenkrabbers en de klassieke architectuur aan de westkant. Ook hebben we een rit gemaakt met de snelste trein ter wereld, de MAGLEV, met zijn topsnelheid van 431 kilometer per uur. In 7 minuten leg je 30 km af😂, echt bizar! Het filmpje wat ik upload is in slowmotion want de passerende Maglev zie je maar 2 sec.😂!!! Het was echt een geweldige ervaring!!!!

We hebben ook de Chinese huwelijksmarkt bezocht! Zo bizar. In een park zitten ouders en ook veel opa’s en oma’s hun (klein) kinderen aan de man /vrouw te helpen. Op paraplu’s staan contactgegevens als leeftijd, gewicht, lengte, salaris, eigen woning enz...echt zo bizar! We ontmoeten een moeder die voor haar zoon aan t zoeken is🙈🙈🙈🙈! Tenslotte de laatste Chinese lunch met elkaar aan de bekende ronde tafels. Morgen is een vrije dag en eten we alleen in de avond met elkaar!

Vanavond gaan we naar een show. Zoiets als Cirque du soleil😊! We gaan t zien! Nu ff uitrusten op de kamer!