We zijn in China!!!

26 juli 2018 - Beijing, China

Na een zeer vermoeiende reis zijn we er dan! We zijn om half 6 s ochtends geland. Uiteraard konden we nog niet in het hotel terecht. Dat werd dus op de airport gauw omkleden en insmeren. Haha jullie snappen al hoe leuk Maaike dat vond! De bagage gedropt en wij direct de gekke stad Beijing in! Wat een drukte!!!! En wat is het warm! Eerst naar de lokale markt met alle geuren, gekte en drukte, om duizelig van te worden! Maar zo gaaf om rond te lopen. Toen per riskja naar de Hutongs. Dat mannetje trapte zich rot joh en dat in die hitte! Allemaal nauwe armoedige straatjes maar achter die straatjes zitten allemaal hofjes verstopt! we bezoeken er één. Maaike kijkt er haar ogen uit. Daarna de beklimming van de Bell Tower, pfffff dat was zwaar. Daarna nog naar de antiekwijk gewandeld en daar kwam de bus ons ophalen om te gaan lunchen. al met al meer dan 24 uur zonder slaap en waren echt kapot joh! Lunchen was lekker, traditioneel chinees maar zo anders dan bij ons. Aan ronde tafels worden tig gerechten gezet en je eet met stokjes! Erg leuk!!! Toen eindelijk naar het hotel! We zijn als een blok in slaap gevallen!!! Om 5 uur terug de gekte van de stad in. Lekker gegeten en gehoord wat we allemaal gaan doen.....Ik denk dat we doodmoe terug komen, maaaaar met heeeel veeeel indrukken!!

Kijk onder het kopje foto’s even in het mapje Beijing.

1. Jolanda Clemens:
    26 juli 2018
    Nou Marleen en Maaike dat is al een pittige start.
    Maar het klinkt wel goed allemaal.
    Geniet er maar lekker van en wat de warmte betreft.
    Als ik mn telefoon moet geloven is het in Oegstgeest nu 36 graden en morgen nog warmer. Dus hier ook lekker zweten.
  2. Anja Vis:
    26 juli 2018
    In één dag al veel gedaan. Ben benieuwd wat er nog allemaal komt. Geniet er beide van!
  3. Lenneke Balyon:
    27 juli 2018
    wow, wat een belevenis zeg!!! Ben ook heel benieuwd wat er nog allemaal gaat komen!! Heel veel plezier en wij genieten en zweten, hier ook (een beetje) mee😘