Plein vd hemelse vrede, verboden stad en tempel vd hemel

28 juli 2018 - Beijing, China

Poging twee om een verhaal te typen en te verzenden.....

Vandaag een zeer warme dag met ongeveer 1miljoen andere chinezen😂. We gingen eerst naar het plein vd hemelse vrede. Gek om daar te lopen. Ik ken het alleen van de beelden vd tv toen daar de studenten opstand bloederig neer is geslagen. Overigens kennen de meeste chinezen dit verhaal niet, laat staan de beelden! Het was echt mega druk. De Chinezen staan uren in de brandende zon om het massoleum van Mao te bezoeken! Het plein is op 1na grootste plein ter wereld. Het is echt mega groot! Je moest elkaar goed in de gaten houden want je bent hier elkaar in no time kwijt.  Daarna door naar de Verboden Stad. Ook hier grote drukte. Ook dit mega groot! En de zon brandde volop en er was maar weinig schaduw. Heel indrukwekkend maar zwaar door de drukte en warmte en het tempo lag een beetje hoog vond ik... Na de lunch had iedereen weer goede zin en was je klein beetje bijgetankt. We gingen naar de tempel vd hemel. Ook dit weer indrukwekkend groot! Veel foto’s gemaakt! De groep is erg gezellig en we hebben echt lol met elkaar. Onze chinese gids is een heel leuk enthousiast mens en ook met haar hebben we dikke pret. De reisleider ook een prima vent. In de namiddag nog naar het Kung Fu theaterstuk geweest. Was ook weer erg indrukwekkend. Het was wel echt een lange dag zo...Morgen gaan we nog naar het zomerpaleis en daarna 1200 km reizen......poeh, t zal mij benieuwen! Nu ff de koffers inpakken, douchen en naar bed! Om 6.15 uur gaat de wekker weer😂

1. Tim de Bruyn:
    28 juli 2018
    Ik zie gelukkig nog wel wat wolken. Ziet er leuk uit btw.
  2. Ton de Bruyn:
    28 juli 2018
    Wat een prachtige mooie foto’s ! Geweldig reisverslag . Hier eindelijk wat regen en 10 graden minder . Ziet er inderdaad erg gezellig uit !
  3. Nico van Duijn:
    28 juli 2018
    Mooi hoor meisjes denk wel dat het allemaal erg snel moet i.v.m.tijd want al die plekken zijn best erg interessant .
    Om die allemaal in 1 dag te doen zo zo.
    mooie foto`s ertussen hoor.succes morgen even door bijten het is tenslotte vakantie dus je moet kapot thuis komen he !!
  4. Nico van Duijn:
    28 juli 2018
    trouwens erg mogen wel meer video`s komen hoor toch net ff meer gevoel erbij dan foto`s.
    Ja de thuisblijvers krijgen toch meer eisen .